تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

آغاز ثبت‌نام دور جدید عتبات | افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها

  • کد خبر: ۱۹۵۱۶۳
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷
آغاز ثبت‌نام دور جدید عتبات | افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها
از امروز شنبه ثبت‌نام دور جدید اعزام‌ها به عتبات آغاز شد، البته در آذر ماه ۱۴۰۲، ۲۰ درصد قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ثبت‌نام در کاروان‌های عتبات زیر نظر سازمان حج و زیارت آغاز شده است و متقاضیان  می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی در یکی از کاروان‌ها نام‌نویسی کنند.

رشد ۲۰ درصدی هزینه سفر عتبات در دهه نخست آذر

دور جدید سفر به عتبات تا دهم آذر برنامه‌ریزی شده است. علی ابراهیمی، مدیر یکی از دفاتر زیارتی می‌گوید: هزینه سفر عتبات در این دوره حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

با بررسی خبرنگار ما و تماس با برخی از دفاتر، هزینه سفر عتبات با وجود حمایت‌های دولت برای اعزام‌های هوایی از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای اعزام‌های زمینی از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است.

دفاتر زیارتی: بلیت پرواز‌های عتبات گران شده‌اند

البته خبرگزاری ما در گزارش‌هایی به احتمال افزایش هزینه سفر عتبات به ویژه در اعزام‌های هوایی در آذر اشاره کرده بود. مهدی محمدی، مدیر یکی از شرکت‌های مجری سفر‌های زیارتی به عتبات می‌گوید: دلیل افزایش این هزینه، بالا رفتن نرخ پروازهاست.

سازمان حج و زیارت به دفاتر زیارتی اعلام کرده بود که هزینه پرواز‌ها برای رفت و برگشت باید ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان باشد که شرکت‌های هواپیمایی حاضر به عرضه بلیت با این قیمت‌ها نیستند. بر همین اساس، دفاتر زیارتی مجبور شدند بلیت پرواز را بالاتر خریداری و به این ترتیب هزینه سفر را افزایش دهند.

اعزام زائران به عتبات بدون تغییر در برنامه

برنامه سفر عتبات یک هفته‌ای است و زائران در این دوره نیز همچون گذشته سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب در کاظمین اسکان پیدا می‌کنند. زیارت دوره حرم امامین عسکریین علیهماالسلام در سامرا نیز پیش‌بینی شده است.

هزینه سفر عتبات در آبان‌ماه با وجود گران شدن بلیت پرواز‌ها و حتی خدمات در عراق ثابت بود و در برهه‌ای کاهش یافت. اما در دور جدید اعزام‌ها با وجود حمایت دولت، هزینه‌های سفر عتبات افزایش یافته است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->